Blog 6: Hoi An

11 augustus 2018 - Hoi An, Vietnam

Eergisteren zijn we aangekomen in Hoi An wat ook wel bekend staat om haar lampionnen. Het eerste wat we deden toen we aankwamen was kijken of we ergens kleren konden laten maken wat gelukkig kon. Alles is hier natuurlijk relatief goedkoper dan in Nederland maar zodra je ervoor kiest om zoveel kleren te laten maken als wij hebben gedaan dan beginnen de prijzen toch weer flink te stijgen😅. Maar gelukkig is alles heel mooi geworden. In de avond zijn we de stad in gegaan om iets te eten en kwamen er toen achter waarom Hoi An de lampionnenstad wordt genoemd. De straten waren compleet verlicht door lampionenn in alle kleuren vormen en maten. Ze hingen in de bomen boven de straten en dreven in de hoofdrivier die door de sprookjesachtig verlichte stad liep. We stapten op een bootje waar ze ons lampionnen gaven om in het water te laten. De gezelligheid, romantiek en schoonheid van de stad is bijna onuitlegbaar. De volgende dag zijn we met de fiets naar de stad gegaan om onze kleren te passen en uiteindelijk op te halen. Daarna zijn we naar het strand gegaan waar het water de perfecte temperatuur was en we daarom alleen maar hebben gezwommen. Iedereen (behalve ik gelukkig) is wel ontzettend verbrand, waar we die avond pas achter kwamen. Ook hebben we nog lampionnen gemaakt en gekocht natuurlijk, zodat we ze later in de tuin kunnen hangen. We sloten de dag af met een etentje bij een supergezellig Vietnamees tentje waar we (Thom) ons eten zelf konden bbqen. Nu zitten we (alweer) op het vliegveld te wachten tot onze vlucht naar Ho Chi Minh City waar het volgende avontuur kan beginnen.

~Maartje

1. Georgette:
    11 augustus 2018
    Wat leuk Maartje, kleding op maat laten maken. Wat heb je laten maken? Een verlichtte stad met lampionnen zal zeker romantisch zijn. Veel plezier in Ho Chi Minh City😎
  2. Jan Breed:
    11 augustus 2018
    Wat een leuke activiteiten. De foto’s geven een heel mooi beeld. Ed en Es hebben toch ook nog wel een tampadje laten maken? Nog heel veel plezier in Zuid Viëtnam.
  3. Oma:
    11 augustus 2018
    En...hoe is de nieuwe kleding? Leuk dat jullie daar konden laten maken. En dan al die lampionnen . Jullie nemen en paar mee kan ik ze straks bewonderen. Ho Chi Min city komt mij bekend voor Maxime heeft daar kortgeleden nog een tijd doorgebracht. Ga lekker genieten en schrijf nog heel veel van die gezellige verhalen.
  4. Uma:
    11 augustus 2018
    Wat een gezellig verhaal weer en zo aan de foto's te zien was Hio An een schitterende stad. Ben benieuwd naar jullie verhalen over Ho Chi Minh City.
  5. Emma!!!:
    11 augustus 2018
    Wat ziet het er prachtig uit! Allemaal lampioentjes!!!