Blog 8: Cambodja

18 augustus 2018 - Santuk, Cambodja

Aangekomen in Phnom Phen kwamen we erachter dat we een geweldig hotel hadden met een Franse eigenaar. Er was een leuke binnenplaats met een zwembad. We zijn er twee dagen gebleven en hebben het koninklijk paleis gezien en meer geleerd over wat de Khmer Rouge het volk van Cambodja heeft aangedaan toen we naar de naar de gevangenissen en één van de killingfields gingen. Daarna zijn we naar Siem Riep gegaan waar we blij verrast waren over het feit dat dit stadje, wat vooral gebouwd is voor het tempelcomplex Angkor Wat,veel meer te bieden had dan we hadden gedacht. We hebben over het hoofdplein gelopen dat overwoekerd was met marktkraampjes en massagetentjes waar we ons dus ook voor de zoveelste keer hebben laten masseren. Vandaag zijn we naar Ankor Wat geweest wat het grootste tempelcomplex ter wereld is en voor mijn part ook het mooiste. We hebben er zo’n zeven uur rondgelopen en ik heb me geen minuut verveeld. Prachtige gebouwen ingekerfd met geweldige verhalen over geboden en koningen daar bovenop zat het midden in de jungle en was alles overwoekerd door de grootste bomen die ik ooit heb gezien. Ook hadden we een geweldige gids die ons verhalen vertelde en hielp de beste foto’s te maken. Na dat overweldigende avontuur zijn we met de tuktuk terug gegaan naar het hotel en nu zit ik bij het zwembad op een bedje met een cocktail dit verhaal te schrijven, niet verkeerd.

~Maartje

1. Georgette:
    18 augustus 2018
    Fijn dat je dit allemaal geschreven hebt. Mooie verhalen. Blijft genieten❣️😎
  2. Opa:
    18 augustus 2018
    kan me voorstellen dat je even moet bijkomen bij het zwembad na zo'n dag vol prachtige bezienswaardigheden.
  3. Jan Breed:
    Fijn om te lezen. Ben benieuwd naar jullie foto’s 👍🏻
  4. Oma:
    18 augustus 2018
    Wat geweldig om zulke gebouwen en markten te bezoeken maar ook een beetje kennis te maken met de cultuur en geschiedenis van het land. Ik geniet van jou verhalen. Nog heel veel plezier.
  5. Carla Stroecken:
    18 augustus 2018
    Wat leuk om jullie belevenissen te volgen. We genieten van alle verhalen en foto's en reizen zo een beetje met jullie mee. Veel plezier en nog lekker verder genieten. Liefs en een kus voor jullie 4 XXXX
  6. Emma!!!:
    19 augustus 2018
    Oh ankor wat lijkt me zo geweldig! Dus cool dat het ook echt heel geweldig was😅